I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2014-10-10
16:15:54

Ett avslutat kapitel, nu påbörjas ett nytt

Sitter på flygplatsen i Miami, har hängt här i 9 timmar. Har ungefär 1,5 timme kvar innan jag åker vidare till Bolivia. Sen har jag ungefär 7 timmar på flygplatsen där innan Emelie landar i Santa Cruz hon med, sen ytterliggare några timmar innan nästa flyg och SEN är vi framme i Sucre äntligen. Världens längsta flygresa som aldrig tar slut fast mest spenderas på flygplatserna.. Men den är ändå 7 timmar kortare än vad Emelie måste ta sig igenom. Juste, sa jag att det är ett dygn kvar tills vi är framme?
 
Men men men, jag har inte bloggat på evigheter, vad händer. Jo jag har sagt tack och hej till Banff och Canada! Och nu verkar det som att vi har 4 månader framför oss i Syd- och Centralamerika. Välplanerade systrarna P har dock inte planerat särskilt långt så vi får väl se vad som händer men kul ska det bli. 
 
Det kändes lite tråkigt att lämna Banff, även om jag varit totalredo för att åka därifrån sista tiden så finns det så många fina människor och minnen man kommer sakna. Har trots allt varit mitt hem i nästan 2 år. Och hade faktiskt ett sjukt bra jobb i slutet (för att va restaurang) men allt har sitt slut. Känns konstigt att inte göra sig redo för vinter och snowboardåkning om någon månad. DET kommer jag sakna! Men har en säsong i Nya Zeeland att se fram emot. 
 
Vart såklart sjuk sista dagarna med halsfluss så blev inte så mycket gjort.. Men innan det så har jag gjort lite fler hikes och hängt med vänner, festat en hel del faktiskt och har några bilder jag ska se om jag kan lägga upp. 
 
Bilder från Lake Ohara, antagligen den finaste hiken jag gjort! Även fast det spöregnade och jag höll på att frysa ihjäl för det var så blåsigt och kallt så var det otroligt vackert! Tog tyvärr inga bilder mina händer fungerade inte.... Så snodde 2 från Ryland :)
 
 
Kommentar:
2014-10-12 @ 16:59:32
#1: Mamma

Hur kan vattnet vara så grönt?

Svar: det är glaciärvatten, är någon mineral från snön/berget som ger den färgen. Ser helt sjukt ut!
Christine Persson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: