I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2014-07-31
01:57:18

Sommar och sol

Är inte bara Sverige som har det varmt utan även Banff har haft ett par fina dagar (dogen galen värmebölja vilket jag är glad för)! 
 
I lördags tog jag och Zoey hennes retro husbil och drog till Lake Louise för en planerad hike till ett tehus som skulle ta ca 4h tor. Trodde vi iaf! Men aldrig mer ta bilen till ett turistställe på en helg (hur man nu ska hitta ett icke-turistställe i en stad som bokstavligen talat är byggt för turister vet jag inte..) för herregud vad det var bilar! Fullständigt omöjligt att hitta parkering så slutade med att vi åkte hem igen och gjorde en mini hike vid Norquay som heter Stoney Squaw. Väldigt enkel men fin utsikt ändå. Och jag hade ändå varit och sprungit på morgonen så var inte så ledsen för tappad motion. 
I söndags var jag med jobbet på Brunch då Tash hade sin sista dag. Och vilken jäkla buffét! Största jag sett fanns allt möjligt att välja på så rullade i princip därifrån. Men gott var det. 
 
Idag så hyrde jag, Ingrid och Parker kanot och paddlade ut till vermillion lakes. Supermysigt :) Ingrid har föresten bokat sin resa nu, så bara drygt 2 veckor till hon lämnar mig. Fy kommer bli så ensamt känns som alla åker här i från. Och det här vet jag att ni där hemma kommer bli glada över att läsa men jag längtar tills jag ska lämna den här staden! 
 
Och att jobba kvällar är rätt najs ändå, då har man ju hela dagen på sig att göra saker och jag som föredrar att träna på morgonen kan då göra det, eller njuta av solen om man vill det. Sen att vi aldrig jobbar mer än 6 timmar per kväll gör det hela ändå bättre. Då bir man inte lika död i kroppen och huvudet. 
 
 
 
 
Kommentar:
2014-08-07 @ 21:45:44
#1: Mamma

Härligt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: