I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2014-07-21
22:47:26

Monday

Sitter och värmer mig under täcket, fy låter som vinter men blev kall efter att jag tränat trots varm dusch efteråt.. 
 
Igår jobbade jag mitt sista pass på Toque, jag vet att jag inte jobbade där länge alls men är så glad över mitt beslut och så skönt att jag inte har några fler timmar där. Kändes som att jag bara ödslade min tid, tjänade i princip ingenting då vi inte hade några gäster. Vilket jag kom på att jag inte berättat. Sa upp mig för en dryg vecka sedan och har istället börjat jobba på en annan restaurang som heter El Toro. Det är en tapasinspirerad restaurang med mexikanska och kanadensiska influenser. Min housemate jobbar där och trivs bra samt tjänar mycket pengar så kände att det är ett säkrare kort för mig då hela vitsen med att jag skulle stanna här över sommaren är för att spara massa pengar.
 
Sen på onsdag har jag en intervju för det hotellet jag jobbade på förra vintern med den galna managern. Managern är borta tack gode gud annars hade jag aldrig hört av mig till dem. Det som skulle vara ultimat är om de skulle anställa mig som frukostservitris ca 2-3 dagar i veckan och de verkar väldigt intresserade. Skulle vara så skönt att börja där då jag redan vet precis hur allt fungerar. Så om allt går som jag vill kommer jag ha 1,5 jobb för resten av tiden här. Så ja hej då fritid, hej reskassa till Sydamerika!
 
Så det har blivit en del ändringar i mitt liv, inte så mycket spännande dock men det känns bra. Har även bestämt mig för att ha minst en vit månad (utan alkohol). Har känt mig äcklad av hur mycket alla dricker här och hur allt enbart kretsar kring det så vill ta lite avstånd ett tag. Har ju aldrig riktigt varit någon festprisse heller men just nu känner jag mig som en tråkig tant som inte är särskilt social men jag har verkligen inte råd att lägga ner pengar på sådant heller.. 
 
Det har blivit mycket svalare här, och regnigare de senaste dagarna men det är rätt skönt för då kan man sova på nätterna. Inte på morgonen dock då mina jäkla grannar tycker det är en jättebra idé att såga träd(?) mellan 6.30-10.00 varje morgon... 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: