I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2014-07-12
06:08:04

Calgary Stampede

Var på Stampede i Calgary i måndags. Stampede är en årlig 2 veckor lång cowboyfest/festival. De har över en miljon besökare varje år som kommer för att kolla på rodeo, koncerter, åka bergochdalbanor äta fet mat och festa. Vi gjorde väl en "light version" av det hela och betalade endast inträde. För ca $130 kunde man även se på rodeo och andra tävlingar.Rodeo är dock inget jag vill sponsra, jag tycker det är hemskt att man plågar djuren endast för underhållning, så vi gjorde inget av det. Vandrade mest runt på området och kollade på massa söta djur och så såg vi på en hästshow med en cowboy som "pratade" med hästar. Han var extremt duktig och hästarna följde honom som hundar, ja det var som tränade hundar faktiskt. Mycket coolare än rodeo tycker jag!
Självklart så var ju jag bakis som en gnu dagen till ära så trodde jag skulle dö ungefär. Ingrid och jag hade försökt köpa biljetter till åkattraktionerna och jag var mer än tacksam över att vi inte fått tag på några för det hade inte slutat väl! Så går det när man tror att man fortfarande kan dricka lika mycket som när man festade flera dagar i veckan och inte en dag i månaden. Dessutom håller jag väl på att bli gammal.
 
Måste säga att jag inte var så imponerad av Stampede, trodde det skulle va lite mer genuint med små stånd och cowboys överallt, det här påminde mer om ett nöjesfält. Men så har alla berättat för oss att ska man åka dit så ska man gå all in och köpa biljett till rodeon och sen såklart dricka hela dagen och festa järnet (fast vi såg mest barnfamiljer så vem ska man festa med?). Är glad att jag åkte dit då jag nog kännt att jag missat något annars när jag ändå var här men inget jag behöver göra igen.
 
 
 
Ingrid och hennes mamma Monica
 
 
Här visade dem hur det fungerar när kor mjölkas i dagens samhälle, lite intressant.
 
Söt fölunge som håller på att tappa fölpälsen. Förstår inte riktigt vad föl har att göra på ett sånt ställe känns som en väldigt stressande miljö för dem. Men så är det bara 2 veckor i och för sig.
 
Cowboymannen som fick hästarna att göra precis de han bad dem om- coolt!
 
 
Kommentar:
2014-07-13 @ 15:42:04
#1: Mamma

Kul med lite bilder:)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: