I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2014-02-23
05:19:26

Park Day i Sunshine Village

Nu är det verkligen på tiden för ett inlägg här! Blir lite arg på mig själv att jag aldrig är inne här längre vet ju att det kommer va kul att kunna gå tillbaka sen...
Har ju hänt massor sen sist jag skrev vilket var i.. FÖRRA ÅRET! Shit. Gott Nytt År på er alla haha. Kommer inte dra allt som hänt för det kommer jag inte ens ihåg men...
 
..idag i alla fall. Idag var en SJUKT BRA dag! Har aldrig känt mig så taggad på att åka snowboard som jag gör efter den här dagen! Det var precis vad jag behövde känner att mitt självförtroende boostats nåt enormt. Idag var det alltså All Girls Salomon Jib Camp i Sunshine Village. En heldag i parken med 50 andra snygga brudar och massa coacher som hjälpt oss utvecklas. Jag hamnade i intermediate/advanced gruppen med fyra andra tjejer och våran coach Emily var så duktig! Var lite kul för när alla coacher presenterade sig i början på dagen och berättade vilka som skulle vara i deras grupp tänkte jag att jag ville va i hennes, för hon såg ut som en så skön och avslappnad människa (plus att jag aldrg sett henne förut och orkade inte va med någon man halvkänner som kanske har förutfattade meningar om en).
 
Nu kommer nog ingen fatta vad jag skriver men för er som är intresserade så det vi gjorde idag var; först fick alla berätta vad de hade för mål med dagen och vilket trick man helst ville lära sig. Och alla hade ganska liknande mål så det var ju bra. Större delen av förmiddagen spenderade vi på att lära oss front boardslides vilket irriterat mig sjukt länge att jag inte kunnat få till! Sen tränade vi att göra 180 på en box och sen 180 av den (dessa var mina två mål och det gick så mycket fortare att lära sig än jag trodde) och sen gjorde vi lite switch boardslides och front boards med vikten på olika ben m.m. Mot slutet av dagen fick några av oss göra front 270s vilket var skitkul! Sen det sista vi gjorde var en liten tävling som hette HORSE vilket är typ som bolla gris. Så Emily sa ett trick man skulle göra och om man bailade så förlorade man en bokstav och jag vann :) med motiveringen att jag hade snyggast stil, blev lite glad av det! Jag tror att det viktigaste jag lärt mig idag är att ha kroppen nära marken det gör allt sååå mycket lättare och även om jag visste det innan har jag nog inte fattat hur viktigt det är. Allt blev ju genast tio gånger enklare!
 
Så nu har jag lite nya mål som jag vill klara snart skriver upp dem här mest för min egen skull så jag kan gå tillbaka och se hur det gått. Vill lära mig cab 270 vilket jag typ kan så ska inte va så svårt sen vill jag bli bekväm med mina front 3s på kickers och även börja göra dem på större hopp samt lära mig göra back 3s och mitt mål innan säsongen är slut får väl vara att kunna göra 540 på hopp! Och sen vill jag börja ta det jag lärt mig till rails istället för att bara åka fjuttiga boxar och inte våga annat än 50/50 på rails!
 
Vad annars har hänt sen slutet på December då? Jo Emelie var ju här! Såååååååå mysigt och jätte jättekul att hon kom hit! Hon är ju en av mina bästa vänner och jag har saknat henne jättemycket! Enda fördelen med att hon inte är här är nog att levern och plånboken mår bättre annars är hon väldigt saknad. Ni kan ju läsa lite om hur vi hade det på hennes blogg. 
 
Sen har det äntligen kommit lite snö så det suger inte längre, har faktiskt fått in några nice puderdagar! Efter att Emelie åkte har jag jobbat non-stop idag var första lediga dagen. Men så jobbade jag sex dagar under tiden hon var här så det är väl bara att bita i det sura äpplet.
 
Sist men inte minst IMORGON ÄR DET SVERIGE-KANADA!! Sverige måste ju vinna så jag hoppas ni spelar bra imorgon! Annars kommer jag få höra om det länge...
 
 
 
Tycker hon här kan komma tillbaka!
 
Photo Cred: Emelie Persson
 
Photo Cred: Emelie Persson
 
Bild från idag som en av tjejerna tog! Lite kylig lunchpaus.. Hoppas det kommer upp fler bilder på Sunshines facebooksida :)
 
 
 
 
Kommentarer:
2014-02-23 @ 07:09:57
#1: Anonym

Fan vad grym du är!!!!!! Coolaste bruden ever! Wooooop!

2014-02-23 @ 10:40:50
#2: mamma

Vad kul att du har hittat "din grej". Det är alltid kul med en tränare så att man kommer vidare! Kram

Svar: Ja det är ju som med ridning egentligen. Borde göra sånt oftare !
Christine Persson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: