I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2014-08-19
04:46:21

Hike till Rock Isle Lake

Ledig idag! Så skönt! Började morgonen med en löptur tillsammans med Jace. Fy gick skit, inte det smartaste att dricka kvällen innan även om jag verkligen inte var full var det jäkligt tungt att springa imorse. Han ville springa 8km men jag tyckte 6km räckte mer än väl... Och det ska jag väl vara nöjd med men ja han springer lite snabbare än mig.. 
 
Sen åkte jag, Ryland och Zoey till Sunsine Village för att hikea till Rock Isle Lake. Så vackert! otroligt hur annorlunda det ser ut där uppe utan snö men lika fint är det. Fast jag föredrar ju snön.... Gick uppför ski- outen via Lower Canyon och sedan gick vi förbi Strawberry och till Rock Isle Lake där vi böev uppätna av hästflugor (heter det så?) och påsprungna av nyfikna jordekorrar. Riktigt fin dag måste jag säga! 
 
 
Redo för äventyr! Ryland och Zoey
 
 
Jack Rabbit. Vi var förvånade över hur högt upp allt var utan snön.
 
Våldgästade Lift Ops! Hade hoppats på att träffa Ron men det var tyvärr tomt därinne. Snygga brudar haha
 
Strawberry.
 
Rock Isle Lake.
 
Utsikten från Standish Viewpoint
 
Tjohoo! Sjukaste var att de satt ut wifi där, mitt i ingenstans. Why??
 
Toppen av Standish
 
 
Kommentarer:
2014-08-19 @ 22:56:24
#1: Mamma

Vilka fina bilder! Måste vara kul att se hur det ser ut utan snö.

2014-08-25 @ 18:21:41
#2: lisa

Hej! Har last din blog nu ett tag, och har bestämt mig för att fara till kanada. Jag funderade bara lite kring boende, hur bor du? Hur fixade du boende?
Hur länge blir du kvar, vet att du skrev nån månad till men när beger du dig?

Svar: vad kul du kommer säkert älska det här! mitt största tips är att kolla kijiji.ca det är ungefär som blocket. Där har jag hittat alla mina boenden. Dock har jag för mig att det inte går att svara/lägga upp annons utanför Canada utan du måste göra det här.Just nu bor jag riktigt bra, i en ganska ny lägenhet som faktiskt känns som ett hem. Innan har jag bott i källarvåningar etc, ofta äldre hus med gamla möbler men det har sin charm det med! Plus att så bor de flesta, i Banff iaf. Första gången jag åkte hit hade vi bokat hostel för en vecka och sen letade vi som galningar när vi väl var här, tog en dag tror jag. Så länge man är på så ska det nog inte vara några problem att hitta något. Och september / oktober är bästa månaderna. Stannar antagligen till början/mitten på oktober. Är det Banff du tänkt åka till?
Christine Persson

2014-08-26 @ 13:18:28
#3: lisa

Tack för svaret! Jo jag kommer åka till Banff! Kommer nog dra iväg nån gång i september förhoppningsvis (kanske början av oktober). Jag kommer bo hos en vän i Calgary den första veckan hade jag tänkt för att fixa allt praktiskt. Kommer din lägenhet att bli ledig när du far?

Svar: dessvärre är den till salu så jag tror inte det... men kolla med hostellen HI eller YWCA dom brukar ha bra jobbsökardeals, bra att börja med!
Christine Persson

2014-08-27 @ 10:30:24
#4: lisa

tusen tack! En sista fråga, haha. Kan man bo i Canmore om man vill joba på skidorterna? Eller blir det krångligt?

Svar: absolut! de har personalbussar därifrån också. var några stycken som bodde i canmore. däremot tror jag det är roligare att bo i banff, händer lite mer här :)
Christine Persson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: