I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2013-11-16
19:26:05

2 dagar

Ja två dagar kvar tills jag åker tillbaka till Canada. Har hittat en jag kan bo hos tills jag hittar nåt lite mer permanent. Vilket känns väldigt skönt. Var inte särskilt sugen alls på att bo på hostel... Plus att nu slipper jag ta bussen från flyget som jag ändå antagligen hade missat och då inte haft en aning om vad jag skulle gjort hela natten tills nästa buss går. 
 
Kommer iaf åka ensam den här gången känner väl några som är där redan varav en svensk tjej så helt själv är jag ju inte. Ska ta över Emelies gamla jobb som liftie på Sunshine Village. De öppnade igår förresten och jag är såå sugen på att åka snowboard igen! I år ska jag fanemej sluta vara feg och utvecklas ändå mer! Lära mig göra lite coola trick och faktiskt känna att jag är lite duktig haha. 
 
Sen blir det väl en helt ny upplevelse att vara i Banff som singel kan jag tänka mig. Vad som än händer ska jag inte träffa någon den här säsongen, iallafall ingen kanadensare, eller australienare eller något som bor åt helvete långt bort. Helst ingen alls...
 
Thailand var förresten så härligt massa sol och bad och chill med god mat och underbar familj. Jag har nog verkligen världens bästa familj. Jag är lyckligt lottad och så tacksam för allt ni gör. Ni finns alltid där oavsett vad. Igår träffade jag mins stockholmsvänner sista gången innan jag åker. Och det är jag också så sjukt tacksam för och glad att jag har så fina vänner. Att det alltid känns så enkelt när man träffar er och att det känns som att det gått max en vecka sen man såg sist och inte 10 månader liksom. Åh ni är så underbara allihopa så ni förstår inte! Det betyder väldigt mycket för mig <3
 
 
 
Hihi sista dagen förra säsongen övertalade Emelie alla att ta en sån här bild, och det var FAKTISKT kul!
 
Kommentarer:
2013-11-22 @ 09:56:08
#1: Emelie

Jaaa mer skiboobs pics! :D

2013-12-16 @ 22:51:07
#2: Sanna

Hej!

Jag läste din systers blogg förra vintern och nu har jag och min pojkvän flyttat till Kanada. Vi bor i Calgary men hoppas kunna åka så mycket som möjligt in till bergen (Vi valde Calgary för att jag vill ha ett jobb inom vården pga min sjukgymnastutbildning).

Du verkar vara en snäll tjej och om jag hade kikat in din blogg tidigare hade du absolut fått bo hos oss en natt i Calgary...om det var hit du flög :)

Hoppas du får en bra vinter! Och att vi får massa snö!

/Sanna

Svar: Hej! Vad söt du är och kul att du flyttat till Calgary! Haha min blogg är ju inte så mkt att läsa jämfört med hennes... Men du får höra av dig om du har vägarna förbi här :)
Christine Persson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: