I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2013-03-01
05:26:03

Kanske dags för uppdatering här?

Åh jag är fruktansvärt dålig på att hålla den här bloggen vid liv. Har ju egentligen massa roligt att berätta! Så vet inte riktigt vart jag ska börja, mycket har ni säkert redan läst på Emelies blogg så vet inte hur detaljerat jag pallar återberätta... Såg precis att det är snart en månad sen. Puuha!
 
 
Så vad har jag gjort senaste månaden? Jo jag har vandrat i Johnstons Canyon och kollat på häftiga vattenfall och isgrejer vilket ni kan läsa om här. Jag har haft nice dagar i backen. Jag har fått paket från världens bästa familj där hemma i Sverige. Eller jaa de är just nu i varma, soliga Thailand. Hoppas ni njuter ordentligt för jag är riktigt avundsjuk! Jag har varit på Red & White party på Hoodoo's, vilket ni också kan läsa mer om på Emelies blogg.
Jag har haft en helt galet sjukt bra dag i Sunshine med Pat, Ty, Emelie och Thomas där vi lånade Avalanche-utrustning och gjorde Delirium Dive vilket är ett område i Sunshine Village som man inte ens kommer in i utan en Beacon. Det kan ni också läsa om här. Men det var så nice så jag måste skriva lite om det själv också. Utan tvekan den bästa skidåkardagen jag haft i Banff-området (tror inte det slog Revelstoke..) The Dive var häftigt, fanns en del härligt puder men det bästa åket fick vi efter lunch. När vi hikeade upp Wawa-Ridge vilket är ett "out of boundary-area" och gjorde världens coolaste åk.Vägen upp dit suger men när man väl kommer fram så har man paradiset framför sig. Helt orört puder och vi körde drops, pillows, en smal chute (vilket är typ en slinga mellan bergen eller hur jag ska förklara det) och jag tror alla log som små barn hela vägen ner. Åh så bra det var! 
Några dagar innan det hade jag en annan sjukt bra dag med Thomas där vi också hikea Wawa Ridge men åkte ner på framsidan också helt orört, riktigt kul! 
Sen har jag även jobbat, jobbat och jobbat. Min kära manager har blivit lite av ett monster och jag vet inte varför men hon klagar på precis allt. Så har bokstavligt talat jobbat häcken av mig men får bara skit av det. Förutom av gästerna som är världens gulligaste och har fått såå bra kritik sista tiden vilket gör att jag ändå mindre förstår varför jag hela tiden får höra att vi som jobbar morgon suger. Känns jäkligt omotiverande att jobba då... 
 
Igår var jag ledig och blev övertalad av Pat att helt spontant åka till Revelstoke över dagen med honom och Tyler. Vi behövde "bara" gå upp 4.00 på morgonen.... Uägh! Men 3,5 timme senare (som jag sov som en stock under haha) hade vi en underbar puderdag i Revy framför oss. Tyvärr var inte sikten den bästa så vi kunde inte gå upp på toppen men efter att ha åkt puder till knäna en hel dag var mina ben nog ganska tacksamma för det. Är jätteglad att han tvingade med mig haha för hade en grym dag på ett sjukt bra berg med trevligt sällskap! 
 
Och idag åkte jag upp till Sunshine med Thomas för att köra lite park. Hade snöat 6 cm under natten så under Emelies break fick vi några fina backcountry åk. MIna 180 börjar faktiskt sitta nu, så nu jäklar ska jag klara av 360 också! Körde nästan ihjäl en snubbe också, idiot som sitter under ett hopp och typ chillar. Har man en dödsönskan då? Vet inte om jag stukade handen då, kan man göra det?
 
Nu minns jag inte mer vad jag skulle skriva, bjuder på en bildbomb också!
Så ville jag bara säga att jag saknar er där hemma! har varit här i 4 månader nu redan. Puss <3
 
 
 
Jag och Tyler!
 
 
Innan backbowl. 
 
Tyler och Pat
 
Pat långt där borta redo för puder!

 
Sorry att mina bilder är sjukt mycket sämre än emelies men jag 
Kommentarer:
2013-03-01 @ 05:47:13
#1: Emelie

men jag.......?

Svar: men du?
Christine Persson

2013-03-01 @ 07:50:11
#2: Mormor

Har lite svårt förstå att SNÖ är så härligt. Jag är innerligt glad åt takdropp och töväder så det blir blommor och grönt igen. Har hört från mamma Isa, de har det varmt och skönt. Hans fyller 80 år på tisdag så jag har mkt att tänka på, mat, städning, vin osv. Kramar från Mormor

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: