I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2013-06-14
19:39:46

Här bor jag

Ni har tjatat på bilder om hur det ser ut här och jag vet jag är urusel på att fota. Har ju alltid haft Emelie som gjort det och dessutom 10x bättre än vad jag nånsin kommer kunna. Här kommer de några stycken iaf.
 
Mitt och Blakes rum
 
Vardagsrummet
Köket
 
Trädgård
 
Garageinfarten
 
 
 
Mysig uteplats som blir väldigt varm!!
 
Så ja så ser det ut. Tog lite bilder i "stan" (den är pytte) idag efter jag vart på min intervju. Kan alla hålla tummarna för att jag får ett jobb snart? Är såååååååååå uttråkad och vill ha lite vänner! 
 
 
Det är en festival här i helgen så hela "strandpromenaden" är fylld med scener och tält. Hoppas vi kan gå dit ikväll och kolla tror det kan va kul.
 
Nypyggd pir, tror den öppnade idag- eller igår?
 
 
Alla polisbilar ser ju för tusan olika ut! Helt omöjligt att lära sig känna igen dem.
 
Alla hus är i tegel, finns några få som är gjorda i aluminium men inte många. Verkar som att ingen använder trä här, konstigt för det har väll massa träd? Varför använder vi det så mycket? De tycker vi är konstiga för tegel håller bättre och jag har inte något riktigt svar på det. Förutom att jag tycker trä är snyggare! Annars är väl mycket sig likt, tycker dock tyvärr att Kanada är rätt fult. Har liksom ingen personlighet alla byggnader är så raka och kantiga och har inga detaljer. Europa är så mycket vackrare. Det är dessutom lite varmare här än i Sverige, eller snarare fuktigare. Sommaren har precis startat och det är redan sjukt varmt så jag kommer väl dö sen haha. Och det verakr som att maten är billigare i Ontario än Banff, trodde det skulle va tvärtom då skatten är 10% högre. Kommer säkert på en miljon fler skillnader sen. Saknar definitivt maten där hemma. Eller snarare som min familj äter! Och rökt lax!
 
Förresten så KRYLLAR det av ekorrar här. De är helt seriöst överallt, Emelie om du tyckte det var många i Banff så är det nog 3 ggr så många här. Ser 5 st som springer runt och leker i trädgården just nu. Sen är de så sjukt stora också! Men söta.
 
Funderar på om jag ska gå och köpa en cykel så jag kan ta mig runt lite snabbare. Önskar jag hade råd med en bil hade vart så skönt att bara kunna åka runt när helst man kände för det, se lite mer än bara den här lilla staden. Nu har ju Blake en bil men den är ju hans och han har den när han jobbar dessutom. Känner mig lite låst om jag ska vara ärlig.
 
 
Som vanligt så saknar jag er där hemma men jag tror om jag bara kan hitta ett jäkla jobb kommer jag nog komma in i det här också.
 
 
 
 
 
 
Kommentarer:
2013-06-15 @ 18:06:26
#1: Mamma

Det ser ju jättetrevligt ut! Kul att få se lite bilder. Det är inget fel på dina foton, du kan inte jämföra med Emelies!

2013-06-15 @ 21:21:43
#2: Sara

Åh men vad mysigt! Uteplatser ser ju awesome ut! :D Skönt att du trivs och lycka till med jobbletandet! Miss u! <33

2013-06-17 @ 18:27:26
#3: Mormor

Jättekul att se dina bilder, hoppas verkligen du trivs thereover och kommer hem till oss snart igen. Mamma Isa är lite deppig, hon kanske behöver dig. Kram från Mormor




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: