I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2013-01-30
01:38:57

shine bright like a diamond

Kom precis tillbaka från backen. Eller ja har hunnit duscha också. Var ledig både idag och igår så var i Sunshine hela dagen idag med syster och Cameron som är en av kockarna från mitt jobb. Kallt, -18C men ändå en riktigt bra dag. Hade snöat liiiite lite så blev några fina åk och vi såg till att hika mycket för att hålla värmen uppe. Igår var vi i Lake Louise, isigt som fan men vi drog ju dit för att checka parken! Och den var najs! Förutom att parkerna är rätt korta och man måste åka en lång stolslift för att komma dit och sen åka halva backen som är isig och tråkig innan man kommer dit. Sen är jag inte så stort fan av att åka samtidigt som alla pro´s och jag tror hela Sunshine-ligan dragit dit den dagen självklart. Så jag och Emelie tog en kort chill-dag istället. 
Var rätt trötta och lite bakis från söndagens Aprés Ski vol. 2. Kul kväll och den här gången tog vi oss vidare ut också! Nu på torsdag kör vi igen men den här gången på en av pubarna , blir nog braaa!
 
Imorgon jobb igen men har lyckats flörta till mig 3 dagar ledigt den här veckan så är ledig igen på torsdag. Tror jag och Blake drar till Lake då, behöver någon som pressar mig att göra läskiga saker haha! 
 
Insåg precis hur sjukt länge sen det var jag uppdaterat! Har hunnit vara i Calgary också förra veckan. Slutade tidigt så jag och Emelie tog bussen dit för lite shopping! Och jag är såå besviken på Canadas shoppingutbud. Saknar Sveriges braiga klädsmak går ju knappt att hitta någonting här inte konstigt att folk inte kan klä sig... Blev lite nytt smink och så iaf.  Sen har jag även jobbat ihjäl mig lite halvt, är rätt mycket just nu med ny manager och kollegor som får sparken och massa grupper och skit... Hoppas det lugnar ner sig snart.
 
Emelie och Cameron
 


Shot-ski!
 
Scandinavian crew! Från toppen: Anna, Thomas, Klara, Ingrid, Emelie och Amanda (ingen aning om vem tjejen till höger är...)
 
 
Emelie, Dave, Chris och DC- lifties.
 
Toke och Klara är taggade!
 
 
Kommentarer:
2013-01-30 @ 06:14:28
#1: Pappa

Var rädd om dig i backen

Kramar Pappa

2013-01-30 @ 07:55:55
#2: Mormor

Jag är så förbaskat trött på snön. Kan inte förstå att ni gillar det. Svårt att gå, hala gångar och kalla hus. Jag kan ju inte åka skidor längre för har kastat både skidor och pjäxor och Hans går inte ut alls. Men solen börjar komma fram och värma genom fönstren, alltid något. Var rädd om er båda och kramar från Mormor

Svar: haha neej i stockholm hade jag nog inte tyckt det var så kul... här är det faktiskt riktigt skönt, känns som vår med plusgrader och sol! massa kramar
Christine Persson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: