I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2012-11-28
05:01:40

Tillbaks på ruta ett igen

Just nu leker inte livet för Christine Persson. Gick från 2 jobb till 0 jobb på en dag. Ambitiös tjej. Det visade sig att Night Audit-jobbet inte alls var vad jag förväntat mig och ett sunkit hotell är tydligen inget ställe jag vill spendera mina nästkommande 7 månader på. Antar att jag är dum i huvudet men åker seriöst hellre hem än att jobba där igen. Inte för att jag kan åka hem heller då jag köpt liftkort för 11000SEK vilket jag trodde jag skulle skriva med glädje då jag äntligen kan åka hur mycket jag vill men just nu känns det rätt dumt. Kan då inte ta ett jobb på berget och om allt skiter sig och jag åker till Sverige har jag precis slängt en jäkla massa pengar i sjön. 
 
Så att idag har jag varit ute och letat jobb. Igen. Och det är samma visa varje gång. Antingen söker de ingen nu. Eller så känns det okej men man vet att de kommer med största sannolikhet inte höra av sig då man endast är en av över 200 pers som letar jobb just nu. Så ja, jag känner mig lite hopplös just nu. Är väldigt glad för Emelies skull dock som har det ganska perfekt. Jobb som liftvakt och får åka skidor hela dagarna plus att jag gav bort mitt jobb på Sasquatch (smart..................) till henne så hon kommer ju tjäna massa pengar ändå. Plus gratis liftkort. Och massa personalfester. 
 
Hoppas någon hör av sig imorgon men det kommer väl sluta med att jag tar ett annat skitjobb. Suuuckkkkkk.
 
Vi hade lite kul igår dock, åkte till Sunshine med Blake (vår roomie) och svenska Klara.
Kommentarer:
2012-11-28 @ 07:51:48
#1: Mormor

Ge inte upp raring, om inte annat kan ni få jobb för att ni är så snygga (och det är väl inte canadickerna?) Hela världen vet att skandinavier är bra på att jobba, ärliga och snabba. Ge dig inte !

2012-11-28 @ 07:54:15
#2: Mamma

Vilken jättefin bild på dig på Emelies blogg! Du har fått lite Kanada sol på dig ser jag.
Få inte panik! Det löser sig alltid. :)

Svar: tack mamma :)
Christine Persson

2012-11-28 @ 13:41:58

Christine! var det en sak jag lärde mig om dig när vi jobbade i Tyskland tillsammans var det att du var omänskligt stark och en arbetsgivares dröm! Så visa Canada varför den svenska superbruden ska ha första tjing på jobb :) Tror du kan fixa det med lite vilja och det har du ju. Du fick "hunden" att trava = you can do anything!

Hoppas det löser sig och att du får stanna alla dina månader :)

Svar: aw vad fin du är! haha sant! (jag fick ju inte hunden att hopa in i en vägg o skrapa upp halva huvudet haha) jo det löser sig nog :) massa kramar!!!!!
Christine Persson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: