I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2009-12-30
15:33:39

Det best year of my life - 2009


Januari

 

Vet inte riktigt vad jag gjorde den här månaden, har inte skrivit särskilt mycket i bloggen tyvärr… Typ att jag var ”beroende” av solarie haha :P

 

Februari

 

Jag var med familjen i åre, jag och Emelie hade jätteroligt med afterski på Fjällgården och utgångar hela veckan. (och det var lika nervöst varje gång när jag skulle smita in hehe). Vi var även  i Storlien en sväng.

Vico fyllde 18 vilket firades på Helens krog och hon fick finfin tårta på restaurangen :P

 

Mars

 

Nicos pappa var underbart snäll och bjöd mig, Nico, Erika och Ronjamelodifestivalen-finalen. Kul även fast den sämsta vann! Alcazar skulle vunnit- låten som följde mig och Nico nästan hela året. Vi har tilloch med en ”dans” till den hahaha

Thomas fyllde 19 och det firades med fjortisfest och vi var grymt snygga och alla funderade på att övergå till idomin och överdosera brunpuder for real ;)

Jag och Nico drog till GBG för att hälsa på Mike och Linus vilket var kuuuul och ja vi hade verkligen skitroligt! Festade, bowlade, chillade och åt inte så mycket som vi borde haha. Våran buss på vägen hem började även brinna så vi trodde vi skulle sprängas i luften och dö (inte riktigt kanske men det rykte hur mycket som helst om däcket) Vi får inte glömma alla partillejohnnys heller. Resans låt var definitivt Alcazar- Stay the Night

Och Sara som fyllde 18, tyvärr missade jag hennes fest (har för mig att jag skulle tävla dagen efter)


April

 

Mitt rum gjordes om och blev klart nu i April, jättefint! (okej inte helt klart men nästan…)

 

Maj

En av de bästa månaderna :D 3 av 6 91or fyllde 18, jag firade min i Norge hos Emelie och vi röjde järnet på syttene mai och allt! Jätterolig helg! Jag fick även mitt KÖRKORT!!!!! Bästa bästa bästa någonsin! Klarade både teorin och uppkörningen på första försöket och fick 59 rätt på provet. Blev tillsammans med Erik den här månade också. Jag, Milla och Nico hade våran 18-årsfest, gaaalet rolig! Även fast det inte var lika kul dagen efter…. Sen taggade Nico och jag som fan till gotland typ mest hela tiden!

 

 

Juni och Juli

 

Juni månad började med att den j*vla bron till och från Ekerö hade fastnat i uppfällt läge. Och gissa vem som var fast på ön? Jag såklart. Dagen efter drog vi till GOTLAND med en helt enorm packning och varsin cykel!!! Vilket visade sig bli mitt livs bästa resa:D Det första vi gjorde när vi kom dit var att dra ut (såklart;)) och där träffade vi världens bästa gotlänningar som vi hängde med resten av sommaren. Vi hamnade i ett radhus med seriöst den största TV jag nånsin sett. Jobbet på café Piraten i Kneippbyn var huuuur bra som helst. Slitigt, men superkul. Kanske mest på grund av alla underbara människor, speciellt gulliga Isa och Andreas. Vi jobbade en massa, festade en massa, grillade och spelade kubb (ett måste på gotland), ölspelet, tecknet, filmkvällar, badade vid Hejdebybrottet, cyklade överallt, jag tappade nycklar till höger och vänster haha

Sverigetrotters var våran drog, och Jag är en vampyr, dekadansen, PROMOE, Veronica Maggio, TIMBUKTU, mgmt-kids och säkert en massa annat

Skulle kunna rabbla upp hur mycket som helst. Jag hade verkligen sjukt roligt med världens finaste underbaraste vän! <3

 

”Hur underbart vi har haft det här går inte ens att beskriva, finns inga ord. Jag vet inte ens vad jag ska skriva utom att vi haft det bäst, Gotland är bäst. Och Nico är fan bäst hon med för utan henne hade nog inte jag hamnat här :P”- så skrev jag dagarna innan vi skulle åka hem

 

Augusti

 

Två dagar efter att vi kom hem från Gotland drog jag vidare till nästa ställe, RHODOS. Med alla de andra nittioettorna; Nico, Milla, Vico, Sara och Erika. Vi hade en underbar vecka med sol, fest, fest, fest, fest, shopping, bad, skratt m.m. m.m. tyvärr blev 4 av 6 sjuka:O Vi bodde på bästa hotellet precis bredvid bargatan- nära och bra.

Jag åkte tillbaka till Gotland för mini-personal fest med Nicos avdelning och Boda Borg och utgång, Personalfesten med stort P- tema 80-tal och alla såg helt sjukt galna ut, härligt. Massa god mat (som nog ingen riktigt minndes för det bjöds på ändå mer dricka), bussåkande till hemliga ställen och mina favoritskor gick sönder :/

Skolan började igen, minsta 91an blev äntligen 18 vilket firades ordentligt, jag fick min fina bil, och kunde äntligen börja rida ordenligt igen. Färgade håret brunt gjorde jag också föresten, efter alla år som blond :O

 

September

 

Emelie fyllde 21, vilket firades på Fridays där vi fick lära oss att det var strikt 20årsgräns :P Månadens mest sorgliga (sörjer ännu) var att jag TAPPADE min Ipod, hur lyckas man? Jag Jessi och Nico startade frisörföretag, Saxess STHLM, och jag fick praktisera på Hårgänget vilket absolut var en upplevelse.

 

Oktober

 

Gotlands-Samuel var här och hälsade på. Jag och Nico fick åka till Wella studio och hjälpa till inför en SASSOON-visning, jätteroligt! Deppade ihop ganska totalt, hade alldeles för mycket hela tiden poå en gång och lite för höga krav på mig själv tror jag? Var en ganska låg månad, september också faktiskt… Inte mycket fest för min del. Det var frisörvisning i skolan med Halloween-tema, jag och Nico gjorde våra modeller till läskiga men söta dockorJ, mitt sista höstlov kom.

Lassie blev ivägskickade till Linköping för en månadsträning medans jag var borta.

November

 

LONDON!!!! Jag, Anna, Gustav, Marcus, Sofia och Johan drog till London för att praktisera i 3 veckor. Hade så sjuuuukt roligt! Älskade varje minut av det! Salongen jag och Anna var på var bäst, jättetrevlig och mysig och dom dog med oss lite överallt :P Massa utgång, shopping, långa dagar med praktik, lasertag, bowling, Madame Toussaudes, musikaler och en massa mer. London är enormt häftigt och jag älskar staden!! Skulle lätt kunna bo där, lätt!

 

 

December

 

Lassie kom tillbaka, i riktigt fin form! Lassie blev klippt för första gången, inte helt lätt… vi hade massor att göra i skolan, heeela tiden. Prov hit och dit. Sen var det jul, började med en 91-julafton (tradition), jag fick köpa till Milla och Erika fick mig och sen på självaste julafton kom släkten hit. Den 28-29 december var jag och Lassie på Runsten på hoppkurs för Pontus Westergren. Vilket gick mycket bra tycker jag! Det var verkligen givande och han är en väldigt duktig tränare och jag fick med mig en massa bra saker att träna på med mig hem! :D skiiitroligt, och intensivt som bara den!

 

Under året har jag fortfarande jobbat på Råsunda, funderar på att inte börja igen men det lutar nog väääldigt mycket åt att jag faktiskt kommer göra det iaf. Är i desperat behov av pengar! Har blivit en hel del tävlingar med Lassie och hon är nu finare än någonsin.

Året 2009 har varit det bästa året i mitt liv hitills! Har nog aldrig gjort så mycket roliga saker som betytt så mycket för mig! Jag har insett vilka mina riktiga vänner är <3 Börjar lära mig att prioritera vad som är bäst för mig och vad som betyder något på riktigt för att jag ska må bra, hoppas jag blir bättre på det. Har insett att jag hatar skolan, är såååå skoltrött (tur att det inte är lång tid kvar) Jag kan bara hoppas på att 2010 blir lika bra, för då kommer det vara sjukt bra!








Kommentar:
2009-12-30 @ 16:12:11
#1: Syrran

Kul inlägg! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: