I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2014-09-15
05:05:48

tjoho

Min blogg har fått en makeover, visst är den fin! Duktiga Emelie som gjort såklart! 
 
Sitter och dricker lite vin i min ensamhet ska förhoppningsvis ta mig till Toni snart för att föra lite med henne och lite annat Sunshinefolk. Idag kom min personliga väckarklocka Zoey och väckte mig tidigt (då jag glömde mobilen/alarmet på jobbet) då vi och Valerie skulle springa mitt första lopp! Terry Fox Run heter det och är ett välgörenhetslopp där de samlar in pengar för cancerforskningö Tydligen så hade Terry Fox cancer vilket ledde till att han blev av med ett ben, men ändå bestämde han sig för att springa genom hela Kanada. Tyvärr kom han aldrig hela vägen utan dog efter att ha sprungit över större delen av landet. Lite intressant. Var 9 km och var faktiskt inte särskilt jobbigt. Behövde det kände jag varit så extremt omotiverad sista tiden, var lite peppande att springa runt andra folk. 
 
Annars har det varit jobb jobb jobb som vanligt. Hikeade Mt Rundle för någon dryg vecka sen och fy vad det sög. Så tråkigt och läskigt. Och KALLT! Usch. Förstår inte vart glädjen i att klättra uppför ett brant berg är, hälften av tiden så är man i träden och ser ingenting.. Och efter att man gått uppförs i hundra år ska man döda höfter och knän genom att gå nerför lika länge. Tror i så fall att jag föredrar att hikea med en snowboard på ryggen så det iaf är lite nöje på vägen ner. Innan det hikeade jag med min manager från El Toro till upp till toppen av Castle Mountain, så mycket trevligare hike måste jag säga även om det var kallt på toppen där också.
 
Toppen av Rundle, var sjukt coolt där uppe men så fucking kallt så ville dö!
 
Och nu är det mindre än en månad tills vi drar!!!!!! Längtar sååååå mycket tror vi kommer ha sjukt roligt! Och vetskapen av det peppar mig att jobba så mycket jag kan (okej jag sa iof upp mig från Delta men...) och spara pengar tills dess. Lite nervöst är det ändå dels att inte åka hem emellan och känna att man kan packa om väskan ordentligt och dels att känna att jag hinner med allt med vaccinationer och sånt. 
 
Kommentarer:
2014-09-15 @ 09:56:12

Wow vilken bild!! :D

2014-09-17 @ 12:31:56
#2: Mamma

Jättefin har sidan blivit. Den var fin förut också iof.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: