I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2013-12-27
03:48:57

Boxing Day

Jag lever fortfarande. Har verkligen inte haft tid/prioriterat att blogga. Hoppas allt är bra med er där hemma och att ni haft en mysig jul :)
 
Min jul har varit bra, inte så mycket julkänsla kanske men blev pepprad med snapchats av familjen hela dagen så kändes nääääästan som att jag var med dom (eller snarare tvärt om haha). Igår, den 25e, är ju dagen man firar här så jag lagade en potatisgratäng som jag tog med hem till Ingrid, Jace, Tinks och Emilia och åt en stört god middag. Kanske den godaste julmat jag ätit?! Vart en väldigt lugn kväll då de flesta vart ute kvällen innan och jobbat hela dagen. Fick precis en present av de jag bor med en jättesöt liten handväska och handvärmare och en sak som man rullar upp hörlurarna på så de inte trasslar in sig. 
 
Jag var i Kicking Horse för en dryg vecka sen. Första riktiga puderdagen för säsongen och det var faceshots och fresh tracks hela dagen. Sjukt bra dag och riktigt bra åkning. Annars är det inte mycket snö alls här så kör fortfarande mest park och nu känner jag att det är dags för min snowboard att pensionera sig och jag är så sugen på att skaffa en mjuk parkbräda! Det får bli min julklapp till mig själv. 
 
Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva, har blivit en del festande, mycket jobb. Hade bara en dag ledigt den här veckan och likaså nästa. Har köpt lavinutrustning och bokat kurs som är i början på januari. Skönt att lära sig vad man ska göra plus att kunna åka exakt när man vill sen utan att behöva låna av någon annan. Plus att jag tror syrran hade dödat mig om jag inte går en kurs haha.. 

Sen är jag ju urusel på att fota. Första gången jag tog fram kameran var igår och den användes rätt flitigt men självklart är den kvar hos Ingrid så får bli bilder en annan dag. Ni får några mobilbilder iaf :)
 
En vanlig torsdags förfest med Tom och Toni!
 
Såhär "snygg" är jag när jag jobbar...
 
Xmas staff party för nästan 2 veckor sen. 
 
Kicking Horse!
 
Världens skönaste böna, svenska Anna som också är lifty!
 
Den här utsikten har jag alltså där jag jobbar. Ganska vackert.
 
 
Åh juste vi hade julfest för ett tag sedan också! Jättekul kväll! Blev några öl i Lift Ops innan vi gick till Day Lodge för middag och party. Hade jättekul blev ingen utgång efter Sunshine dock då jag skulle till KH dagen efter.
 
 
Kommentarer:
2013-12-28 @ 13:50:33
#1: Mamma

Kul att få se lite bilder!

2013-12-28 @ 13:50:35
#2: Mamma

Kul att få se lite bilder!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: