I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2011-05-30
23:32:48

Godkväll

Hej, visst är min blogg galet fin? TACK TACK TACK underbara fina Sara du är så duktig! (fast det verkar som headern kommer två gånger?)

Idag har jag blivit tysk! Vi åkte och registrerade mig idag, behövdes tydligen för de ska fixa med lönerna nu. Jag får ju inte lön förns typ den 6 eller 8 varje månad. Vilket suger lite för jag har inga pengar kvar! Vet faktiskt inte varför det är så men så är det tydligen, det är liksom två veckor efter vad ni får :O

Idag löshoppade vi unghingstarna på förmiddagen. De har ju blivit tre stycken nu. Sen red jag även Check Me Out och longerade lite. Sen under em så fick jag typ göra allt själv för Jani håller på och tömmer dynghögen och hej det tar tid! Asso vet inte hur många vändor han har åkt idag (vart han nu lämnar skiten) men det ser nästan inte ut som han rört högen, så den är rätt gigantisk. Han red iof två hästar sen men jag hann inte riktigt med Lassie. Tänkte rida henne efter jag slutat men så blev jag klar så himla sent så jag orkade faktiskt inte, dumt… Men hon hade ändå gått fyra dagar så hon får överleva, kommer iof ångra mig imorn. Jaja

Sen var vi ju ute i lördags, och det var skitkul! Cissi och Steffi är skitsköna tjejer, lite smått galna haha men det gillas :P Fast det blev rätt sent var inte hemma förns sex tror jag. Så var inte helt fel att va ledig, Steffi hade tydligen försovit sig och hennes chef blev INTE glad. De är rätt noga med tider här…

Det är ju nån smitta här så man ska inte äta gurka och sallad och sånt. Såvida man inte tillagar den. Och vi har skämtat lite om det och tyckt att det var lite kul för Steffi är vegetarian så vi sa att då kan hon ju värma salladen i ugnen. För vem äter varm sallad liksom, blää! Men gissa vad jag fick till lunch idag, sallad som varit i ugnen! Hur ofta? Vi åt köttfärslimpa och då hade dom lagt på sallad på den haha. Trodde inte man kunde göra så? Sjukt som att vi precis skämtat om det :P

Imorse gick för övrigt min vattenkokare sönder. Eller inatt var det nog. Så nu har jag lärt mig att man ska passa sig för att komma åt knappen när det inte är något vatten i. Fattar inte riktigt hur det hände men jag kunde inte andas när jag vaknade för det luktade så äckligt och vattenkokaren ser ut som den råkat ut för en härdsmälta stackaren… Jävligt onödigt! Nu ska jag sova!
Kommentarer:
2011-05-31 @ 00:12:25
#1: Sara

Tack söto :) fast ja, ngt konstigt blev det där :o headern kom inte dubbelt förut :o loggar in å kollar imorgon ;) och svarar på ditt facebooklogginlägg då med ;) natti <3

2011-06-02 @ 10:22:30
#2: Pappa

Hej Christine vilken fin hemsida du fått. Du får inte jobba ihjäl dig med alla hästar. Detb kanske är så i DR att man får räkningarna i början på månaden, därav löne utbetalningen.

Kram Pappa /saknar dig

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: