I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2013-06-24
05:17:14

Wakeboarding och annat kul

Hej hallå! Glad midsommar på er alla, hoppas ni haft en underbar helg! 
Tyvärr så blev det inget firande för mig fick ett jobb istället. Så har jobbat hela helgen. 
 
Började i torsdags på en restaurang som heter Eatalia. Och kan ju inte direkt påstå att jag älskar det. Verkar som att det är tänkt att jag ska jobba ca 10 timmars (eller mer)skift för endast $8/h. Plus att stället är så opopulärt så ingen går dit= ingen dricks. Hur ska man gå runt på en sån låg lön? Känns ju nästan inte ens värt att jobba då. Men jag borde inte klaga, det är ju iaf någonting. Men fortsätter leta så hoppas jag kan hitta ett jobb där lönen är bättre och jag slipper jobba helger!!!
 
Förra helgen åkte jag med Blake till hans styvfarföräldrars sommarstuga som är någonstans inte allt för långt ifrån Barrie (ingen aning om vad det heter). Som inte ser ut som en stuga någonstans, gigantiskt stor och sjukt fint ligger det vid vattnet. Jobbade hela lördagen med att sätta i deras brygga och vattnet är varmt! (Med Sverigemått mätt) De har dessutom sköldpaddor här, lite coolt. På kvällen drog vi vidare till lyxsommarstuga nr. 2 som ligger i Muskoka. Blakes styvpappas flickvän håller på att bygga ett enormt hus som var så sjukt fint även fast det inte alls var klart. Gick på hemmafest med hennes son och hans vänner. Sonen är tydligen typ wakeboard-proffs så vi fick prova på det på söndagen, jätteroligt! Bra träning dessutom det var verkligen jobbigt i hela kroppen, påminde väldigt mycket om snowboarding. Skulle jag gärna göra igen! Lite kul också då jag provade göra lite hopp och grejer och han sa efteråt att han aldrig sett någon utvecklas så snabbt och då jobbar han tydligen med att lära folk åka. Haha :P
 
Imorgon är jag ledig från Eatalia men ska jobba i alla fall. Men Blake som jobbar på en "landscaping business" vet inte hur jag ska översätta det riktigt, var där förra veckan också och har ju egentligen inget bättre för mig då jag inte känner någon direkt... Så det blir att stå ute i solen hela dagen och jobba fysiskt vilket jag älskar. 
 
Den lilla sommarstugan...
 
Klant-Christine fick inte med kameran ut i båten men fick en på Nathan (Blakes brorsa) från bryggan.
 
 
 
 
 
Kommentar:
2013-06-24 @ 07:31:33
#1: Mormor

Vilket fantastiskt liv du lever just nu, jag blev mkt impad av den "lilla sommarstugan". Det är tydligen rikt folk du har hittat. Har vi sett ngn bild på Blake? Mormor måste ju godkänna ditt val !!! Tusen kramar

Svar: det finns bilder på honom men tror han har skidkläder på sig då, ska se om jag inte kan lägga upp någon :) ja jäklar hans styvpappas familj har sjukt mkt pengar!!
Christine Persson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: