I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2013-07-13
07:18:00

June 12th 2013

Kom hem från jobbet för ett tag sedan nu men har inte pallrat mig i säng än... Så svårt att gå och lägga sig på en gång när man vart igång och jobbat och stressat flera timmar tycker jag. Hade faktiskt en bra kväll! Min manager vill ju gärna överbemanna restaurangen med servitörer varje kväll vilket gör att man nästan får slåss om borden (lönen är ju så galet låg inom den här branschen så man är totalt beroende av att få bord och därmed dricks) men idag ville av någon anledning ingen ha några bord så jag och en annan tjej fick göra allt själva. Var till och med stressigt! Igår var även det en bra dag, då den 3e killen sjukanmälde sig så var vi bara två med bland annat ett stort bröllopsparty på 26 pers. Blev dock en jäkligt lång dag tack vare det, 13 timmar är aldrig kul... Tur att pengar är haha!
 
Hade mån-ons ledigt så på måndagen hängde jag med Blake till hans jobb för att extra-knäcka lite där. En hel dag ute i gassande sol och fuktigt som bara den gör att svetten bokstavligen sprutar, kände mig så äcklig mitt linne var dygnsurt och det såg ut som om jag duschat. Tror de sa att fuktigheten gjorde så det kändes som 40 grader fast det bara var 25. Helt sjukt sen jag kom hit har jag knappt användt jeans en enda gång bor i shorts för det är varmt även om det är moln/natt/regn etc. Lite annat än kyliga Sverige. 
Tisdagen fick även Blake ledigt så vi åkte till hans pappa i Barrie, åkte lite cross den här gången i skogen det är rätt läskigt alltså! Sen blev vi bjudna på festmåltid då de hade nån kompis från Alberta på besök. Mums! Fick med oss lilla chihuauan Bella hem också, mys!
 
Kyles birthday-party var förresten superkul! Träffade massa nya människor som jag verkligen tyckte om och det spelades beer pong och biljard hela kvällen, jag försökte hålla mig borta från det då jag är sämst haha men kul är det! Tappade mina Ray-Bans där någonstans så nu måste jag köpa nya.. Vill ha ett par polariserade men vet inte hur man hittar det? 
 
Nu är det definitivt läggdags, öppnar restaurangen imorgon och gissar att det antagligen blir en låååång dag för mig imorgon med. Men för er är det väl dags att vakna snart gissar jag!
 
Beer pong table just finished! Vi byggde vårt egna bord, blev riktigt ballt!
 
 
Det här lilla monstret var jag hundvakt åt i onsdags!
 
Beer pong!
 
 
 
 
 
 
Kommentarer:
2013-07-13 @ 09:32:09
#1: Emelie

Men åh kunde inte jag fått dina glajor istället för att du skulle tappa bort dem??? Fast det var väl dags, de var ju på väg rätt många gånger..

Svar: fast jag ville ju gärna behålla dem...... så irriterande!!
Christine Persson

2013-07-13 @ 10:22:00
#2: papper

Hej. Skönt att höra att du har det bra
Vi är i skärgården med riktigt bra sommar väder.
Kram pappa

Svar: Åh vad härligt, skönt att höra att ni också har det bra :) <3
Christine Persson

2013-07-13 @ 11:46:32
#3: Mormor

Tänk att du trivs så bra i USA och tydligen har både jobb och pengar (plus kille). Sommar här och varmt, har badat ett par gånger i skogssjön, men inte Hans. Var rädd om dig

Svar: Är ju i Kanada mormor :) låter som ni har en riktigt mysig sommar!
Christine Persson

2013-07-15 @ 18:38:31
#4: Mormor

Sorry, CANADA är ju inte usa ... utan mera engelskt. Fortsätt att trivas, jag ville gärna komma dit ochså, fast det blev bara USA 4 gånger. Tusen kramar från oss.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: