I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2013-12-04
03:32:32

December 3rd

Hej! 
Jag är nu officellt en lifty! Efter 6 dagar av "hårt" jobb gjorde vi våra prov och jag blev godkänd! Vi blev även tilldelade våra liftar och jag fick mitt förstahandsval! Så glad! Var en annan tjej som ville ha samma lift som mig men det har sina fördelar att vara Emelies lillesyrra haha. Sen att jag fick 98,5% på provet hjälpte nog det med. Med hårt jobb föresten menar jag att vi typ inte gjort ett skit, idag hade vi nog totalt 4 timmars rast helt sjukt och vi fick betalt för det. Måndag- tisdag blev mina lediga dagar dessutom så jag är happy happy!
 
Imorgon är jag ledig så om det inte är för kallt (pratas om att de inte kommer kunna öppna då det ska va närmre -30) så tänkte jag åka upp och åka bräda. VI har ingen snö här, knappt, så jag leker parkråtta och försöker komma ihåg vad jag gjorde förra året. Går helt ok faktiskt. Förra året vid den här tiden snöade det nåt sjukt och jag minns att November var typ bästa månaden. Nu är det jättetunt med snö i Sunshine och det är stenar överallt inte så kul... 
 
Sen sist jag skrev hann jag flytta till ett hostel som jag höll på att spy på under den veckan jag bodde där lagade jag mat en gång så äckligt var köket. Och jag har hittat ett rum ÄNTLIGEN! Flyttade in igår kväll hade sån tur för jag bor riktigt riktigt bra nu. Har mitt egna rum med queen size bed, eget badrum och det är en hund här. Så mysigt! Enda minus är att det bara är jag och hon som äger huset så det är ingen i min ålder jag kan hänga med men va fan jag betalar mindre än jag gjorde förra vintern och då delade jag rum med Emelie och toan med 4 andra. Sen kanske jag bara kan stanna till december men jag är så glad att jag slipper bo på det där vidriga hostelet. 
 
Alla jag jobbar med verkar väldigt gulliga, vi är 55 stycken totalt så jag har noll koll på namn, skönt att jag känner många sedan innan. Men det blir nog en bra säsong det här, bara vi får mer snö. Hade önskat att Emelie kunnat vara här också. Saknar min bästa vän.
 
Mitt nya rum, notera att det INTE är en äcklig matta till golv! (Det är normalt det överallt utom badrummet i det här landet, okej köket också)
 
Fint badrum va?
 
Kommentarer:
2013-12-04 @ 06:36:49
#1: Sara

Åh vad glad jag blir för din skull! Verkar som att det löser sig bra! :)) håller tummarna för att det kommer snö också! Puss finis!!

2013-12-04 @ 08:09:44
#2: Mamma

Åh vad fint det ser ut! Hoppas du får bo kvar längre. Grattis till bra poäng på provet. Och du hade inte pluggat!

2013-12-04 @ 08:22:26
#3: Mormor

Grattis till eget rum och jobb! Du ska väl stanna längre än till Jul? Här är som vanligt regnigt och grått. Tur vi har Adventsstakar i alla rum.

Svar: Ja absolut det ska jag men kanske måste hitta annat boende då :)
Christine Persson

2013-12-04 @ 11:25:27
#4: Emelie

Åh saknar dig också MASSOOOOOR!!!!! Vill så sjukt gärna vara där med dig nu!

2013-12-04 @ 20:29:31
#5: Pappa

Ser jätte fint ut och fräscht!. Och grattis det det fina prov resultatet. hoppas att du får bo kvar där nu ett tag.

Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: