I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2011-10-26
20:17:15

Tävlingsdags

Som sagt, tävling med Lassie idag!
Vi var fyra pers på sex hästar så hade en ganska chill dag. Caroline hade med sig sina två hästar, Jani hade Cannavaro och Julety och Matilda red Check Me Out. Alla hästar utom Lassie och Strazzo (Carolines ena) skulle gå första klassen så hjälpte till på framhoppningen och så först.

Sen andra klassen skulle jag äntligen rida. 1.15 med unghästarna (utom tävlan då). Och hon var superfin på framhoppningen, gick väldigt fint och så. Men inne på banan så jaa, gick det väl mindre bra kan man säga. Hon spänner sig ju ganska lätt och blir väldigt mycket av och på... Men de två första sprången var bra, sen skulle jag hoppa en kombination och jag vet inte riktigt vad som hände där, hon stod emot som fan. Och jag blev väl lite stressad också tror jag. Så hon stannade två gånger innan jag tredje gången tvingade över henne men då vart det ett så uruselt språng så jag kunde inte hoppa b-hindret så stannade alltså ut mig :( SKIT. Hoppade första hindret en gång till innan jag gick ut och då var hon fin så jag vet inte vad hennes problem var. Han tyckte hon var fin de två första iaf och att jag inte skulle hänga upp mig på den rundan. Skulle ta ett par längre sporrar till nästa klass så hon lyssnade lite mer på min skänkel.

Sen andra gången jag skulle rida var hon fortfarande jättefin på framridningen tjurade lite mer med de andra sporrarna... Men sån är hon... Väl inne på banan iaf så var det lite noll kontroll ibland, eller den känslan iaf. Hon drar iväg som fan men ändå måste jag va på med skänkeln hela tiden för att hon inte ska stanna eller hoppa åt nåt annat håll. Hon gick iaf väldigt bra de fyra första sprången sen 5an som var en kombination (igen..) så tveka hon men jag tryckte över henne! Dock kom vi väldigt dåligt över både a och b-hindret så rev båda. Sen gick väl resten av banan helt ok. Jani tyckte det var bra och att jag skulle va nöjd. Han sa att hon var nästan tvungen att gå så då hon hade stannat klassen innan så han tyckte jag red bra ändå. Så får väl va okej-nöjd iaf. Var ju faktiskt gaaalet länge sen hon tävlade och vi kom runt med 8 fel.

Caroline tog en fin bild på oss iaf så ska se om jag inte kan lägga upp den här! Sen filmade Jani också men tror inte de har nån sladd så man kan föra över på datan... tyvärr.
okej, sjukt ful bild men ni får hålla till godo med den helt enkelt :) Lassie knoppad vilket är väldigt ovanligt!
Kommentar:
2011-10-27 @ 08:18:17
#1: Mamma

Oj, vad konstig hon ser ut. Ha ha

Hon är ju inte van att vara ute och tävla. Inte konstigt om hon blir spänd egentligen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: