I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2011-11-16
21:40:10

the past week

Var ju nästan en vecka sen jag skrev. Jobbade på som vanligt min sista (!) vecka. Har kommit ändå fler unghästar så jag hade ju då att göra då två av dem inte gjort ett piss. Och de var inte ens särskilt unga. Den ena var en 4-årig skäck, som fick kallas "Kossan" eller "The Cow" då vi inte visste vad hon hette.. och den andra var en pyttepytteliten häst på 6 år som jag skämtade om att den var liten som en hund och där fick vi smeknamnet "Hunden". Eller det var inte bara att den kallades hunden utan hon blev hunden, varje gång jag pratade om henne var det liksom -Jäkla hund!, istället för häst...
Dessa två som borde varit inridna liksom var jag den första som tränsade och satte på gjord och allt. Konstigt. Kändes jäkligt skönt att veta att jag bara behövde tampas med dem några dagar, har blivit rätt trött på kocko-hästar som inte kan nånting.

Sen att jag råkade halvt döda Hunden är ju en väldigt rolig historia (inte...) Var i longehallen och skulle longera henne och hon går verkligen inte fram av sig själv så hade kämpat jättemycket på att få henne att hålla galoppen och sen när jag nästan var klar så saktade hon såklart av utan att jag sa att det var ok så då gick jag på henne lite med spöet. Så helt plötsligt så flög hon in i väggen, så tegelväggen gick sönder och det blev ett stort hål! Och stackars stackars lilla hunden skrapade upp sig både här och där. Det mesta småsår men hon fick en rejäl smäll ovanför ögat. Så veterinärern fick komma ut, plocka bort en bit ben som hade lossnat och sedan lappa ihop såret. Det var alltså så djupt så man såg benet! Usch var inte kul :( Jani var inte jätteglad med både trasig häst (som dessutom inte är hans) och totalkvaddad longeringshall. Fast det var faktiskt inte mitt fel och det vet han men kände mig ju såklart väldigt dum. Schysst avskedspresent liksom!

Lördags var vi ute och jääääklar vad kul vi hade. Kvällen började med tacos hos Carro för att sedan ta sig vidare till Ease Club där även Steffi, Cissi (som hälsade på över helgen) och Amalia var. Och vi var riktigt fulla allihopa tror jag men dansade verkligen järnet och det var helt enkelt en riktigt rolig sista kväll i Kiel! Sen var väl söndagen inte riktigt lika rolig efter en timmes sömn och jag mockade ett helt stall. Kan säga att jag var fortfarande full när jag gick upp, Lollo med haha hon gick in i stolpar och hade sig. Så lite rolig var söndagen ändå. Vi sov gott på kvällen sen iaf!

Igår hade vi avskedsmiddag, pizzakväll! Hemma hos Malin vilket var väldigt mysigt och ååååh vad jag kommer sakna tjejerna! Och hästarna! Och Jani! Får se till att ha vägarna förbi så jag kan hälsa på. Är jättesugen på att åka dit nästa sommar när Kieler Voche är för det är GALET!

ajajaj, kan knappt titta på bilden ens, trodde jag skulle svimma när jag såg det

hålet i väggen


Försökte övertyga henne om att inte hata mig sen, blev iaf väldigt fint efter att vet fixat!

Kossan eller "The Cow"
Sandra, Lollo och Jag


Måste också bara flika in det att ni fattar inte hur skönt det är med  ett fungerande internet där det inte tar tre år att ladda upp en sida, känns riktigt lyxigt haha
Kommentarer:
2011-11-18 @ 12:54:30
#1: johanna

Mycket nytt det senaste på Osterrade då alltså! Nya hästar och nytt folk, roligt! Stackars hästen, vilket jäkla hål!! På både hästen och väggen! Slår vad om du fick en rejält chockad min av Jani när du kom tillbaks med en blödande häst eller? haha Fyy vad hemskt.. Hur länge ska du stanna i Norge nu då? :)

2011-11-18 @ 18:08:08
#2: Sara

Men vilken häst? Eller hund! :p Hur kunde den springa in i en vägg bara sådär :p du är modig som vågar vara med dom där jättedjuren varje dag! :D



SES SNART!!!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: