I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2011-06-30
22:59:05

Torsdag

10e arbetsdagen på raken idag, börjar bli rätt segt att komma upp på morgonen, så en ledig dag snart hade inte suttit fel. Vi gick iaf ut 06.30 som vanligt och möts av två mockade stall och en översvämning i ett tredje stall. Idiothingsten från Quick Orion hade sparkat sönder vattenkoppen IGEN så det var vatten i hela stallgången och ett antal boxar. Stor suck! Att dom aldrig ska lära sig liksom… Tredje gången nu.. Idag stod alltså även mockning på schemat men iom att Jani redan gjort 2 stall och höll på med det tredje var det bara 7 boxar kvar (jag vill inte ens veta när han gick upp) så det var ju skönt för mig ;)


Sen efter frukost var veterinären här och det tar alltid lite tid så hann bara rida två hästar innan lunch, Careto och Dobby. Och jag fick hoppa lite på Careto! Kul :D bara lågt men första gången jag får skutta på nån av hans hästar och Careto är ju bara 4. Förhoppningsvis hoppar vi Lassie nu efter lunch.  Sen ska även hingstarna löshoppas så slipper longera dem idag, skönt. Även om jag faktiskt inte har så mycket emot dem längre så kan det var skönt att göra något annat.  Sen tror jag han gärna vill longera dem någon dag för att se hur de går, kan vara lite kul att höra om man gjort ett bra jobb eller inte för hittills är jag den enda som longerat dem.


Dagens lunch var för övrigt jättegod! Typ paj med tomat och lök och crème fraische till. Mumma.


Idag sa föresten Jani till mig att Johanna inte får ta ut Long Deal i skritten för han är lite kocko (läs: mycket) och han vill inte att hon ska göra sig illa. Då undrar jag, är det okej om jag gör mig illa?! Ofta jag är typ mindre värd? Eller mer tålig? Lite konstigt det där, jag får ju ta hand om alla puckohästar. Men så kom jag på att han kanske inte har henne försäkrad? Vilket är väldigt dåligt men då känns det lite mer okej iaf ;) jag vill iof kunna ta hand om alla hästar men man blir ju lite fundersam.


Igår efter jobbet åkte föresten vi och Cissi till Schacht-Audorf och åt glass i glassbaren, alltid skönt att komma iväg en stund. Och Cissi åker hem snart, sista juli tror jag och det är ju verkligen jättesnart! Tråkigt :( och ikväll blire Citty-Park och lite shopping!


Så nu ska jag snart lägga upp de här blogginläggen men väntar på att Johanna ska bli klar så kan passa på att skriva lite till ;)


Efter lunch skulle vi köra ut några av avelsston till deras bete typ 15 minuter bort så Jani och jag åkte iväg med lastbilen fram och tillbaka 2 ggr (vilket han tyckte va jättebra för då kan jag köra dit och kolla dem när han inte är där) så när vi väl kom tillbaka var klockan ganska mycket så då hoppade jag och Johanna för honom. Och det gick faktiskt väldigt bra! Hon är fortfarande lite mycket tillbaka men det blir bättre iaf. Nästa helg ska vi kanske få tävla dessutom! KUL :D Sen kommer jag tyvärr (antagligen iaf) inte kunna vara ledig nåt den här veckan vilket suger lite grann men tyckte faktiskt det var viktigare att Johanna är det iom att hon bara varit här två veckor och precis börjar komma in i det och då brukar man vara lite extra trött det var jag iaf. Och då tyckte jag det var superviktigt att va ledig. Nu är jag så van vid att jobba mycket så känns inte som det spelar såå stor roll (även om en sovmorgon INTE hade suttit fel, segt att gå upp tjugo över sex varje dag…) Sen kanske jag skulle få en eftermiddag men liksom vad ska jag göra då? Ska typ ändå va dåligt väder och jag får ju ingen sovmorgon så kan lika gärna skita i det.

Kommentar:
2011-07-02 @ 09:18:37
#1: Mamma

Ni borde verkligen få extra betalt om ni inte får er lediga dag! Ni är väl inga slavar.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: