I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2011-06-27
22:53:00

Fohlenprämie

Ska snart sova men tänkte skriva lite först så kan jag lägga upp det nästa gång jag är ute på nätet :)


Har varit en rätt lång dag idag med mycket att göra. Jani och Matilda har varit i Fehrman hela helgen, Jani kom hem igår men Matilda åkte vidare till Sverige och blir borta typ två veckor tror jag. Så blir bara vi tre nu. Idag iaf så skulle två av fölen brännmärkas så vi började dagen med att snygga till stona lite (vilket behövdes!) sen chipmärktes fölen innan vi tryckte in dom i lastbilen- de vill inte gärna gå in frivilligt även om mamma är där inne. Sedan åkte Jan med lastbilen och jag efter i hans bil (trodde ALDRIG jag skulle få köra hans nya fina bil) för vi skulle bara lämna av hästarna hos hans kompis och sen åka och hämta dem på eftermiddagen så skulle kompisen hjälpa oss. Sen var det järnet hem och rida Careto och Dobby och sen longera 2- åringar innan lunch. Det kommer för övrigt komma en till så då har jag 5 hingstar- mindre kul….. Idag så började jag med att ha dem lite inspända och det gick faktiskt mkt bättre än jag trodde! Så det var skönt :) Sen åkte vi iväg igen för att hämta hästarna så då försvann en timme till så fick rida Lassie efter vi hade fodrat och allt.


Det har föresten varit galet varmt idag! SUPERSKÖNT! Nästan (bara nästan) för varmt, ska inte klaga liksom :) så vi tänkte åka och bada efter jobbet men det blev så sent då jag inte var klar förns typ halv åtta så vi tar det imorn istället…


Förra veckan var det ju som sagt Kieler Woche! Så vi var ute fredag och lördag så var helt död i söndags och lagom avis på Johanna som var ledig och sov hela dagen haha. Sov typ 4-5 timmar under hela helgen. Men vi hade skitkul! Var packat med folk överallt men det var jätteroligt :D Jäkligt svårt att få taxi hem i lördags dock. Alla som vi lyckades få att stanna var antingen upptagna eller ville att vi skulle vänta i 3 timmar, jo men visst liksom. Så vi liftade med en tysk som inte kunde ett ord engelska för 20 euro (så vi tjänade iaf 10 euro!) och jag fick användning för min grymma tyska… hehe not. Vi kom hem iaf :D och ”rechts oder links” kommer man faktiskt ganska långt på :P


Den här veckan kommer vi antagligen ha skitmycket att göra så blir nog att jobba över en del tyvärr men hoppas det fina vädret håller sig till när jag är ledig för jag vill sola! (när jag nu kommer kunna va ledig undrar jag?) Imorn har vi fyra hästar till som behöver jobbas och Jani kommer antagligen va ute på åkern och fixa med höet hela dagen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: