I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2011-06-28
22:54:00

Dienstag

Planen var att bada ikväll men så skulle vi åka och handla så när vi väl var klara var vi inte lika badsugna längre då hade man ju blivit kall. Fast det är helt sjukt varmt och härligt haft strålande sol hela dagen! Jobbade såklart och idag har jag gjort NIO hästar OCH varit klar 5 i 6. Inte illa måste jag säga vet inte riktigt hur jag kunde va så snabb för har ändå hjälpt till med fodringar och sopa och så. Fast Johanna fick byta de flesta i skritten för hon hade bara sex hästar. Eller hon fick longera Cannavaro sen på grimma så sju blir det då. Har longerat 2åringarna och de har blivit så himla duktiga, till och med Clarimbus gör det jag ber honom om och han har varit så himla puckad och skitjobbig innan! So now we finally come along som Jani alltid undrar. Sen har jag ridit Careto och Dobby och sen Lassie och så longerat Condoctro den söta 4-åriga hingsten. Condoctro är verkligen skitsöt så himla fint huvud och rör sig jättefint! Ska ta en bild på hästarna nån dag, meen han kan va ett litet monster, bitts och man kan aldrig riktigt lita på honom. Ibland när Jani rider är han helt cp haha.  Careto är också  4, en valack som har superfin galopp och man kan inte tro att han är så ung för han är så välutvecklad dock är han jäkligt trög så man får rida som ett litet djur på honom! Dobby, eller Conland G som han egentligen heter har jag bara ridit typ tre gånger än så länge men han gillar jag! Han är 5 år och tävlar 1.30 nu tror jag. Väldigt rolig att rida :)


Idag när jag red Lassie så kom Peter ut och skulle kolla (vet inte varför) så då fick jag typ lite privatlektion av honom. Så fick en del bra tips och så. Jag jobbar ju inte för honom och min första tid här så sa han verkligen inget mer än ”morgen” till mig men nu börjar han skämta och prata lite och så. Skönt! Och han är faktiskt rätt rolig, var typ rädd för honom i början haha ;) Antar att han gillar mig iaf för annars hade han nog inte tagit sig tiden att hjälpa mig för han är typ det lataste som finns!


Annars har det varit en rätt vanlig dag om än körig fler såna dagar lär det bli för nu har den nya mockgubben (som förövrigt suger) sagt upp sig- ÅNGEST! Förhoppningsvis har han en annan som är intresserad, han trodde det. Tror föresten Jani fortfarande fixar med höet och klockan är liksom halv elva, stackaren…

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: