I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2011-08-31
21:03:39

Last week

Tänkte bara skriva lite snabbt, var jäkligt länge sen nu. Men sen sist jag skrev har jag klippt en massa mer hästar och ja det mesta har varit som vanligt.

I fredags så var vi iväg med två av mina unghingstar, Casarino och den efter Casall (som fortfarande inte har nåt namn), på visning eller selection eller vad det heter. De skulle iaf visas för hand och löshoppas och de var groomade till tusen. Och det rooooooligaste med det hela (not) var att jag skulle va med och visa dem. Så jag, som inte hade den blekaste aning om hur något gick till, skulle alltså springa efter Jani och hingsten med en långpisk och göra massa ljud så att den sprang fint och lyfte på svansen. Vilket iiiinteee är så lätt, speciellt inte när man inte fått öva en enda gång och vet att han blir på skitdåligt humör när han är nervös och att jag kommer få skulden för allt som inte går perfekt. Och ja, så rätt jag hade. Inte lätt, nej. Jag överlevde iaf och vi får hålla tummarna att iaf en av dem gick vidare, hoppas! Sen tappade jag bort min telefon oxå, klant som jag är. Sån tur är så har jag min tur att luta mig tilbaka på så ja den kom tillbaka till slut.
I fredags var dessutom min häst på äventyr! Hon var med Matilda på ett av hennes event utklädd till Lilla Gubben i Pippe Långstrump, eller Small Uncle som han tydligen kallas här. Så hon fick stora prickar på hela kroppen och fick gosa med en utklädd Matilda och en blyg apa hela kvällen och en jäkla massa folk som skulle fram och klappa. Tur att hon är så snäll. Ska se om jag kan få fram en bild på det kanske :)
Idag har jag klippt chefen igen, mycket klippa har det blivit just nu, är det inte hästar är det människor. Och idag så hoppade jag med Lassie, hoppade för honom i lördags oxå men idag hoppade vi lite mer ordentligt och det gick jättebra! Hon väntade på mig och sprang inte iväg och det kändes super faktiskt! Allt hårt jobb jag lagt ner på marken nu när jag inte kunnat göra så mycket annat har lönat sig :D :D kul! Sen fick jag min lön idag också vilket alltid uppskattas! Och jag ska verkligen försöka spara så mycket som möjligt till thai, bara 3 veckor och 2 dagar tills jag kommer hem!
Kommentar:
2011-11-26 @ 17:18:24
#1: Vito

Cool blog :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: