I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2011-08-22
21:58:15

Frisörat

tjenix
Är ledig imorgon också! Så från att ha jobbat elva dagar som jag gjorde sist så blev det nu 1 och en halv dag, skönt faktiskt. Men känner att jag inte är särskilt trött så hade ju kunnat jobbat ett par dagar till. Well well.

Har suttit hela kvällen hos Matilda och Jani och fixat Matildas hår! Hon hade köpt extensions så har satt i dom och sen klippt ihop och fixat så nu är hon finfin :) Och Jani har visat filmer på hästarna från i helgen och lite andra helger så det var trevligt. Tycker det är så skönt att komma iväg och göra nåt annat, även om jag fick jobba lite extra...
Vi var ju iaf själva i helgen men de kom hem redan på lördag kväll och det hade gått bra, bäst med Alicia som vann 1.25 klassen och var felfri i sin andra 1.45 någonsing, Jani var supernöjd! Men de andra hade också skött sig. Så igår iaf tömde vi lastbilen på alla miljoner grejer och sen löshoppade han och jag de två hingstarna som ska visas för Holstein på fredag. Och jag fattar inte, från början var de fem hingstar som fick åka dit för de är holsteiner men nu har de krymt sakta men säkert till 4,3 och nu 2. Tydligen hade den enas mormor inte gjort nån speciell grej och den andras mormor eller nåt var under 1.60 så dom kickades ut, störda regler? svar ja. Så de andra 5 hingstarna kommer definitivt va kvar till november då dem ska visas, kul. NEJ! Men men bara att uthärda.
Idag longerades fyra av dem och sen var jag ute och gick med Casall och Casarino och de är så duktiga så jag blir helt stolt, både över dom och mig!  Sen på eftermiddagen klippte jag Alicia och sen skulle jag klippt Lassie också men då hade Peter sprungit och gömt sig nånstans och han är den enda som vill ge lugnande så ja de får bli imorn istället. Men då är jag ändå ledig så det blir perfekt egentligen :)
Nu är det kooooolsvart här ute och jag är livrädd för att en  råtta ska springa på mig så jag tänker gå in nu, natti <3
Kommentarer:
2011-08-23 @ 07:18:03
#1: Mormor

Hej raring, jag läser din blogg varje morgon och undrar hur i all sin dar du orkar med alla dessa hästar. Men du har tydligen fått vanan att handskas med dem - men vore det inte lättare med hundar ??

Ser att du ha lika dåligt väder som vi har med regn och åska blandat med lite, lite sol. Det är nog höst nu. Kram

2011-08-23 @ 08:23:02
#2: Mormor

Jag har skrivit till dig flera gånger, men det kommer ju inte med. Att du vågar hålla på så mycket med hästar, är det inte bättre med hundar eller katter?? Här är regn, åska och ibland lite, lite sol. Fy för höst .... Kram i alla fall

2011-08-23 @ 08:23:45
#3: Mormor

2011-08-24 @ 19:50:50
#4: christine

hej mormor! jag ser dina meddelanden :) joo, ibland undrar man om det inte vore bättre med hundar, men hästar är häftiga djur. Och vi har en massa hundar här med! inga katter dock. Och ibland undrar jag med hur jag orkar med, blir lite för mycket ibland men oftast är det kul! Jag har lärt mig enormt mycket här, trodde aldrig jag skulle ansvara över sju stissiga 2-åriga små bebisar när jag kom hit för 4 månader sen, men jag klarar mer än jag tror ibland. Massa kramar, saknar er där hemma!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: