I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2011-04-27
19:49:00

Lund- Kiel

Gick upp nästan lika tidigt idag med, åt en väldigt god hotellfrukost måste jag säga! Sen var det bara att åka vidare till Borelund och hämta hästen för att åka vidare mot Bovenau. Tyvärr så hade mamma migrän stackaren så hennes resa var nog inte så rolig… Annars måste jag säga att den här biten gick mycket smidigare!

Det tog väl en 40 minuter innan vi var på Öresundsbron och Danmark. Första gången Lassie kom utanför SverigeJ Och första gången jag kör bil i ett annat land. Fast det var ju ingen skillnad typ. Förutom att jag och mamma absolut inte kunde komma på vilken färg svenska hastighetsskyltar har! Dagens ilandsproblem? Lite konstigt iaf med tanke på att vi sett sådana under hela dagen innan och samma dag :P

Sen när vi kom till Rödby ca 2 timmar senare skulle vi ta färjan därifrån till Puttgarden och därifrån var det bara 1-1.5 h kvar! Var lite krångel för jag fattade inte vart man skulle med den jäkla lastbilen så vi körde till fel kö och danskar kan var väldigt otrevliga märkte vi så vi fick backa hela vägen tillbaka (typ 500 m) och ställa oss i rätt kö. Tror de flesta undrade vad vi höll på med- vi med. Missade första färjan och var lite rädda att vi skulle hamna på samma färja som tåget går på och var på väg att vänta på ytterligare en färja. Men det var tur att vi inte gjorde det för det var ingen tågfärja. Vi hade blivit avrådda att åka på den då tåget startar innan man får åka av och det släpps ut jättemycket avgaser då. Inte så bra för hästen. Där blev det lunch och hon stod superlugnt. Hon hade ju hö.

När vi väl kom fram var det bara att ställa in henne i hennes box och slänga in mina väskor i mitt lilla hus innan jag gick och hjälpte Jani lite under eftermiddagen. Satte lite hästar i skritten, gjorde i ordning några hästar till honom och fodrade och sopade och så. Satte faktiskt in Lassie en stund i skritten också eftersom att hon har stått hela dagen.

Efter jobbet åkte jag, mamma, pappa och Chips in till Kiel för att köpa lite ”basvaror” och sen käka middag. Hittade faktiskt till samma Vapiano som jag och Matilda var på för två veckor sedan. Är lite imponerad av mig själv faktiskt haha. Sjukt lång dag och jag tror alla fyra somnade som stockar.

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: