I WANT TO MAKE MEMORIES ALL OVER THE WORLD

2009-08-30
11:07:07

Så var man hemma igen då... :(

Har haft absolut noll motivation till att blogga sen jag kom hem från bästa gotland. Nu typ tvingar jag mig själv haha ;) Det här under skrev jag iaf för typ två veckor sen, ville itne lägga upp inlägget då för jag skulle plussa på med massa bilder men dom har fortfarande inte förts över till datorn och jag orkar inte leta efter sladden just nu... Skrev det iaf precis efter att jag kom hem från Gotland andra gången. Och herregud vad jag saknar det stället! Och alla söta gotlänningar! :(

Fredags: Grillen hade personalmiddag som jag oxå var bjuden på. Dom skulle festa upp sin dricks som dom lyckats samla på sig under sommaren. Fast först, BodaBorgen! Jag, Andreas, Nicolina, Isa, Antonio och Andreas kompis Björn skulle leka typ fångarna på fortet. Det var skitkul och vi sprang runt som små barn, helt galna! Jag, Andreas och Björn var i ett lag och trodde verkligen vi skulle vinna men haha så blev det inte :O men det var riktigt kul faktiskt haha. Sen åkte vi hem till Isa och grillade (det kan dom där i grillen) och sedan tog vi en taxi ner till hp5 för att festa vidare. Där var det kanske inte riktigt lika roligt, men vi fick träffa massa andra av våra söta gotländska vänner. Plus att Frida och Ylva Gustafsson fyllde 19 så dom var glada :)

Lördags: Vaknade ganska tidigt (tror jag?) gick ner till stan och träffade Maria, hon skulle hitta en outfit till personalfesten. Vi var hungriga och hade skoskav  men det var rätt trevligt ändå. Efter att äntligen fått i oss lite mat lyckades vi ragga skjuts av Maria ut till Kneippbyn för att hämta Andreas bilnyckel (alla våra grejer från gårdagen låg däri, och bilen var hemma hos Isa...) Sen var det bara att bege sig till bilen, och sen köra tillbaka till Kneippbyn och hämta Andreas så att han kunde köra hem oss. Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde fram tills kvällen,  då planen var utgång, men, trötta som vi var så bestämde vi oss att trotsa ösregnet och gå ner till Statoil och hyra en film. Sen gick vi och satte oss på e nbänk i regnet och åt chips och chillade, mys!

Söndags: Första gången jag var på Gula Villan, Nicos favoritcafé. Kändes som vi åt hela dan, så jag mådde jätteilla sen. Senare på em hämtade Pontus upp oss för att hämta Samuel som var nånstans långt ute i ingenstans, bakis. Så jag skulle köra hem hans bil... Vilket gick sådär hehe (a) På kvällen blev det grillning hos Frida och Ylva och kubb för vissas del. Lite senare skulle vi hem till Ludde men fastnade hos Samuel där vi typ sov. Tills dess att Pontus kom och körde hem oss. Fan vad trötta vi är hela tiden?

Måndags: PERSONALFESTEN!! Idag var dagen vi kom hit för. Fest med 80-talstema! :P Åkte först en sväng in till stan och träffade John och Isa för att fixa det sista (i Johns fall allt) sen fixade vi oss iordning lite snabbt och åkte hem till Elin och Josefin för att föra lite med folket från Piraten och en massa flera. Kvällen var galen! Lekte lekar på Kneippbyn, bland annat brännboll, där man vann öl istället för poäng, och vårat lag vann ;) sen begav vi oss till bussen för att åka till destination okänd. Efter en helt sjuk bussfärd med massa dans och hög musik hamnade vi iaf på Tofta. Där Pist-Off spelade. Och mina kära skor gick sönder :( Vi åt god mat, fast dom flesta var nog för fulla för att riktigt njuta av den :O Vi fick så sjukt mycket dricka, helt sjukt!! :O :O På tofta skulle vi även ha den sista tävlingen, karaoke. Därefter begav vi oss til bussen igen, och sen har jag helt ärligt ingen aning om vart vi var. Nånstans åt helvete haha ;) (har hört nu efteråt att det var på en mc-klubb i Dalhem?) Klockan ett tog jag och Nico och Isa bussen hem. Det var en rolig kväll tycker jag, fast man fick aldrig veta vem som vann? Vi kan låtsas att det var vårat lag haha :P


Sen har jag såklart gjort en massa annat efter att jag kom hem, men den helgen vill jag verkligen minnas. Hade en underbar helg med min sambokick (som vanligt)! Har typ redan glömt bort vad jag haft för mig här hemma... Men, skolan har ju börjat, sista året nu, skönt! Fast det kommer nog bli ett jäkligt tufft år :O Har jobbat massa sen jag kom hem oxå, ahr typ inte haft en lugn stund sen jag kom hem (hade hoppats på motsatsen) Förra helgen var vi ute, på catalin eller esset eller vad det heter, det var roligt men kanske inte mitt favoritställe.
Vi har haft mössprovning i skolan, och shit vad mycket grejer man kunde beställa, en hel outfit och mer därtill! Just då kändes studenten ganska nära, måste fixa flak och sånt NU ju! Har ridit på min ganska så galna understimulerade häst. Galen var ordet. Haha! Sen har jag jobbat lite till :) Den här helgen blev iof väldigt lugn. De andra har nog tyckt jag varit väääldigt tråkig but what to do, jag är trött haha ;) Var hemma både i fredagskväll och igårkväll. Det har verkligen behövts. Igår jobbade jag hela dagen men idag ska jag göra aboslut ingenting förutom att rida som vanligt och sen fira erika som fyllde år för ett tag sen (18 augusti!)

Juste föresten, jag har fått en bil!!!! :D :D :D överlycklig för det!! En metallicgrön Ford Mondeo:) Så jäkla skönt, frihet typ! :P

Bilder kommer! nån gång... (jag kan iof sno en fin en från fb så länge :P)

<3


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: